onsdag 3 juni 2009

Klubbkväll

Hon sitter på ett café med sin kompis:
- Det är ett schysst jobb, oroa dig inte. Och jag måste ha pengar, morsan blir galen annars, hon har heller inga pengar, och inget jobb, kan inte leva på henne, det blir ett jävla trist liv.
- Ska `ru dansa, du kan väl inte dansa, ha ha.
- De lär en, lite steg och sånt där, och man får jättefina kläder.
- Du får dansa naken!
- Inte alls, det var en glittrig bikini och häftiga strumpor och skor, de sa att jag inte behövde ta av mig kläderna. Det var frivilligt att ta av sig behån. Aldrig att jag gör det
- Men det är väl äckelgubbar som går dig, som du ska hälla i sprit!
- Nä rå, det var inte alls så, lite champagne kan man be om, men bara lite. Och hon var jättesnäll hon som intervjuade mig, och jag fick hälsa på andra som jobba där, jättetrevliga. De frågade inte efter nåra betyg eller nåt sånt, utan frågade bara om jag var myndig och om jag tyckte det var kul att vara fint klädd, fräsch, dansa lite på scen, servera kunderna och prata med dom. Nåt annat är inte tillåtet, sa dom.
- Men det brukar bli mera, har jag hört, de brukar följa med kunderna hem.
- Det bestämmer man själv, vad man gör på fritiden har de inte att göra med, sa dom Och jag kommer inte att följa nån kund hem, aldrig!
Och jag tjänar rätt bra, en grundlön och provision på hur mycket jag säljer, det kan bli en 25 000 kronor i månaden, tänk dig, jag har knappt något i dag, från morsan får jag knappt någonting. Inga kläder, och skitdålig kletig mat, och de där jävla kläderna ska vi inte prata om. Och bråkar varje dag, och jag vill flytta så fort som möjligt, jag hatar hennes nya kille, han har en ful äcklig stor hund, och dricker bärs hela jävla dagarna. Det här här chansen i mitt liv, här är annonsen, ring du också!
- Nä aldrig, jag hatar och stå och vifta på ändan i såna där kläder, det vet du! Jag är lovad praktik på ett hunddagis, gillar hundar bättre.
- OK. Men du kan väl ändå hänga med mig nu kolla in lite läckra underkläder, jag fick lite pengar till det. Ska börja servera ikväll.
- OK.

Han pratar med en manlig kollega över ett glas öl på en pub:
- Vi måste hitta något kul att göra med kunderna ikväll, de nöjer sig aldrig med en middag, vi måste ta hand om dem, det gör de alltid när vi besöker dem, fan, vilka grejer man har varit med om, oj oj.
- Kan tänka mig det, ha ha. Det är liksom deras kultur, att man går på klubbar. Men på de resorna kan du väl inte ta med dig frugan?
- Är du inte klok! När hon följer med då blir det en annan sorts underhållning.
- Har du något förslag ikväll?
- Jodå, kolla den här annonsen, tänkte att vi skulle åka till den här klubben efter middagen, ska finnas läckra tjejer där.
- Det är väl där de dansar och serverar topless?
- Yes, skitläckert! Alla gör det. En del av de nya tjejerna brukar ha behå på sig i början, men då brukar man vifta med en femhundring, och då brukar den åka av till slut! Det de inte har i skallen det har de i tuttarna, ha ha.
- Man gör dem en tjänst faktiskt, de får inga andra jobb, och här får de en chans att tjäna pengar, men jag skulle bli skitförbannad om min egen dotter höll på med sånt där. Jävlar vad förbannad jag skulle bli. Skulle låsa in henne.
- Äh, glöm familjen, hemma hos mig är det jag som bestämmer, frugan får pengar och sedan håller hon käften, häll i dig ölen, sedan måste vi iväg och hämta kunderna vid hotellet.
- Sure, skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar