lördag 27 juni 2009

Ensam man behöver uppiggande läsning

Jag sitter här i ensamheten och behöver ett uppiggande tillskott i mitt liv och vill därför gärna prenumerera på er tidning Hem & Lycka, var vänlig skicka den till Urban Johansson, Korsitaketkerstin nr 2, 141 11 Kebnejekajse. Telefonnumret är 001001001. Jag vill hemskt gärna veta mer om kändisar och kungafamiljern,mode, få intressanta restips och laga exotiska maträtter. Sådant piffar upp livet, och gör det roligare att leva.
Kändisar, till exempel, det är mycket stimulerande och utvecklande för mitt själsliv att läsa om, deras liv, och familjer, skilsmässor, katter, mammor, deras kära mormor och renovering av hus. Och hur fascinerande är inte kungahusets barn, och deras lyckade livsöden, och spännande intressanta partners, tänker på det nästan jämt, särskilt innan jag ska somna, vem ska Philip gifta sig med, och hur rara och snälla och väluppfostrade kommer inte Victorias barn att bli? Det är mycker mer intressant än mina egna barns liv, och bekantas barn, de är snälla på sitt sätt men bara helt vanliga människor. Jag ääääälskar kungafamiljen, och deras oerhörda fastlänkning med varandra, inget kan slita dem itu, de sitter där och ler på alla bilder, inga sura miner som det kan vara här ibland. Kungafamiljen är inte som vi, vi som håller på och skiljer oss, super och svär. För de svär aldrig, super inte, röker inte, tror inte att de har kletigt samliv, de finns liksom inga illaluktande kroppsvätskor i kungliga familjer. De pruttar inte heller. De är upphöjda varelser, som man ska dyrka, buga och niga inför.Och visst kommer de från Guds nåde. Även om jorden skulle gå under, ska vi komma ihåg att niga och buga för kungafamiljen innan vi dör.
När det gäller senaste modet vill jag gå omkring här i Kebnekajses sluttnningar med det senaste modet, streetsmart vill man ju vara även här på fjället, svida runt i den senast t-shirten och jeansen bland myggen och björkslyn, i gråskymmingen, intill den porlande bäcken. Man vill ju visa för enstaka fiskare att man hänger med i det senaste.
Restips vill jag också ha, gärna till Thailandd eller Maldiverna eller Mexico, eller varför inte Sydafrika? Nya miljöer och nya bekantskaper piggar alltid upp. Och man blir alltid uppmärksammad när man kommer som från Kebnekajse i Sverige, man är lite exotisk, de är så vänliga mot en, så ödmjuka att man nästan gråter, trots de enkla förhållanden de lever under. Och de gillar att bli fotograferade. Och så gästvänliga de är (undrar om jag och mina bekanta skulle orka vara lika gästvänliga om de kom till oss?).
Och maträtterna då? Jag gillade verkligen receptet på falukorv med kokosmjölk och röd currypasta! Mums, vilken häftig smak, Mera sånt, som lättlagat och smakrikt.
Hem & Lycka kommer verkligen att bli mitt lyft i livet, jag ser fram emot nästa nummer!
Med vänlig hälsning
Urban Johansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar