lördag 4 juli 2009

Trädgårdens stolta soldat anfaller

Nu ska fienden bekämpas, se upp här kommer jag med bärsele och skärutrustning av senaste skarpaste effektivaste snitt, de röda hörselskydden sitter på plats och jag är redo för anfallet,jag är trädgårdens egen stolta soldat! Giv akt! Här ska inkräktarna förintas, här ska bara finnas plats för minikorta grässtrån, våra egna planterade blommor, träd, som vi i min familj ska njuta av.
Bruum, brumm, svisch, bort med de höga äckliga stråna, det här är inget att skämta om, det är allvar, höga strån och vilt växande blommor är min trädgårds värsta fiender och ska bekämpas.
Hugg av stråna och blommorna med ett snabbt motorsnitt, brummm, ratsch!
För fan det är som en jävla häftig utlösning!
Jag hälller på extra bensin i tanken, det kostar och osar men det är värt att få en perfekt jämt skuren gräsmatta, perfekta gångar i trädgården. Jag mår så jävla bra av det. Att sedan sitta vid grillen med en iskall bärs på kvällen och se det renstädade slagfältet.
För mig och min familjs skull.
Jag är trädgårdens soldat, jag skyddar min trädgård mot de fientliga inkräktarna.
Anfall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar