lördag 25 juli 2009

Man kanju bli förgiftad



Varför går du inte den andra stigen där kan du hitta nya arter, sa en av mina vänner till mig när jag visade upp den här sorten som jag fick tag i.
Själv prövar hon olika arter, och väljer olika stigar.
Det förstår inte jag, inte alls, man kan ju bli förgiftad, må illa, spy, kräkas, bli yr i huvudet, och få fel på hela sig, man kanske måste bli inlagd på hospitalet när man har dristat sig till att komma i kontakt med sådana okända arter.
Visst man kan lära sig att skilja de farliga från de ofarliga, pröva något nytt, min väninna säger att vissa får en att sväva när man en gång har kommit i kontakt med dem och att man då gärna vill ha mer. Man kan trotsa alla faror för att få tag i dem, hon tycker till och med tycker att det är värt att gå vilse för att få tag i de där okända arterna.
Själv tycker jag det låter förskräckligt. Att medvetet gå vilse.
Nej då ägnar jag mig åt den är typen, de är pålitliga, trygga och smakar likadant, år för år.
Och inte behöver man gå vilse heller.
De finns där jag går, på säkra stigar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar