torsdag 20 augusti 2009

Trevligt sällskap och väckarklocka



Varför ska du ha hund? Hundar är bara till besvär.
För att de är så söta, jag älskar hundar! Och trevligt sällskap är de också!
Men de luktar ju skunk, särskilt när de är blöta!
Inte den här, och så tvättar man den.
Du måste plocka upp bajset med plaståsar, äckligt!
Det vänjer man sig vid, och det är inget problem för mig, jag har varit hundvakt och det var helt ok att plocka upp bajset.
Hundar kostar en massa pengar, försäkringar och sånt.
Ja, ja, men det är det värt, jag drar in på något annat.
Men att skaffa hund är som att ha småbarn, man måste vara med dem hela tiden, du kani inte lämna den ensam!
Det har vi fixat, vår hund kan vara med oss på jobbet, vi turas om, det finns andra som har hund där också.
Och så kan inte resa någonstans, när ni har hund, ni måste ordna nån som passar hunden.
Vi har inte behov av att resa nu, och den här lilla kan vi ta med dit vi ska åka. Och om det behövs passning får vi väl ordna det då. Så där kan man inte hålla på och tänka, negativt, jag gillar hundar och det har jag alltid gjort.
Okej då, nu måste jag dra.
Vart ska du?
Jag ska ut och motionera, jogga eller gå stavgång,
Jaha, jo, du det nåt mera toppen med att ha hund.
Vaddå?
Man får motion också. En jäkla trevlig motion.
Tidigt om mornarna?
Haha, den trevligaste väckarklocka man kan tänka sig----

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar