måndag 21 september 2009

Hårda tag, det gillar jag!


Vicket himla schysst styre av riket, vi har. Jag behöver knappt betala skatt, får massor av kosing att köpa prylar för, en ny häftig bil, och frugan och ungarna får shoppa loss. Kanske vi skulle köpa en lägenhet åt sonen, räntorna är ju så låga. Funderar faktiskt på att säga upp mig, och bilda ett bolag och köpa en skola, ett dagis, eller en vårdcentral. Man får ju betalt för att man driver det hela, goa skattepengar rakt in i fickan, inga lån behöver man ta, bara köra direkt, kan det bli bättre? Och sedan ska jag se till att det blir pengar över, på ett dagis kan man alltid låta föräldrarna dra dit material och städa och renovera på "trivseldagar". Vinsten flyttar jag så klart till andra bolag, och de där skatteparadisen. Finemang då får jag leva härligt i paradiset.
Eller kanske man skullle försöka komma åt lite kommunal mark? edan sätta upp privatskyltar, förbjudet för andra att beträda, som i England, där får folk inte gå hursomhelst. Gör de det riskerar de att få ett kulskott i baken, ha, ha, ha.
Apropå baken, taskigt att regeringen inte törs skrota anställningsskyddet, så att man direkt utan nåt jävla jollande kan sparka dem som inte passar in på ett jobb. En spark i baken, och ut!
Hårda tag, det gillar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar