tisdag 24 november 2009

ber om ursäkt för fel blankett

Jag ber tusen gånger om ursäkt, det va absoluten inte min avsikt att bedra er. Att lämna falska uppgifter om mitt tillstånd, även om ni tycks tro det. Hot om straff är knäppt, ingen frisk människa kan väl tro att jag befann mig i det tillståndet?
Jag är en vanlig kille på 22 år, bor själv i en lägenhet, är arbetslös, har svårt att få jobb, det är så många arbetslösa nu, säger arbetsförmedlarn som inte gör ett smack för att hjälpa mig hitta ett nytt jobb, sök själv, säger dom, knappar på tangenterna och stirrar in i sina skärmar, men det är inte lätt, jag måste väl också få hjälp med kurser, finns inga pengar till det, säger dom.
Och då måste jag väl också få lov att söka bidrag jag också, måste få ihop stålar, men det är inte lätt när ni säger att man måste ladda ner de där svåra blanketterna från eran hemsida. Det gjorde jag också, med hjälp från en snäll kompis, jag har inte råd att ha dator, har inga pengar.
Och sitta där och välja bland alla blanketter, jag skrev och fyllde i en som såg bra ut. Och hade ingen aning om att det blev så jäkla fel, eller att jag fyllde i fel blankett.
Ber tusen gånger om ursäkt igen, ska aldrig mer fylla i blanketten för gravida, jag lovar.
(undrade åsså över en del konstiga frågor, men det står så mycket konstigt i såna där papper, man orka inte läsa allt),

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar