torsdag 6 maj 2010

Lekande man nr 1


Jag leker med folks pengar, hö hö. Nästan alla skolor och sjukhus som folk har betalat in i skatter för, säljer jag billigt till Privata skattebidragsföretaget. För blir allt privat då kommer folk bara att bry sig om sin privata egenom. Inte sitta i grupper och planera, de kan få dumma idéer i huvudet. Som det där mycko ordet solidaritet. Hur dum får man bli? Ska man bry sig om varandra utan att betala för det? Nej, det enda som jag bryr mig om är mig själv, familjen och min egendom!
Fast ibland är det bra med skatter och staten som Försvaret och Polisen. De
ska försvara min egendom från de hemska tjuvarna och inkräktarna.
Och jag ska ha statliga pengar för att leka lite mer. Hö hö. Klirr klirr, prassel prassel, och jag njuuuuuuuuuuuter….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar