måndag 12 oktober 2009

En hederlig medborgare


Jag försäkrar på heder och samvete att ovanstående lämnade uppgifter är riktiga. Jag bedyrar att jag har varit förkyld i fem dagar, jag har legat till sängs, och har haft feber och en ihållande hosta. Jag intygar att jag inte ens har tänkt på jobbet.
Jag betalar skatt, jag går alltid genom den rätta entrén och betalar alla biljetter. Allt jag åtar mig gör jag klart. Kommer alltid i tid och slutar i tid. Avbokar möten och tider när jag inte kan komma. Det avtalade är självklart för mig att utföra. Jag redovisar allt. Och låter andra tala till punkt.
Jag sköter min hälsa, motionerar och äter nyttig hälsosam mat i lagom portioner, dricker ingen alkohol och röker självklart inte. Mitt sexliv är sunt.
Jag tänker på att vidareutveckla mig i arbetet, och att ständigt öka min kompetens för att min arbetsgivare ska glädjas åt min insats åt företaget.
Jag älskar att bli betygsatt och värderad av andra.
Jag försäkrar att jag endast har de inkomster jag har angivit ovan, 150 000 kronor om året. Jag intygar att jag betalar skatt för vartenda öre jag har tjänat. Jag bedyrar att jag är sjuk när jag är sjuk.
På heder och samvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar